امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

۱۳۹۸/۰۹/۱۲- ۱۲:۵۶ - مشاهده: ۲۷۲
تعداد بازدید:272 12 آذر 1398 - 12:56
آغاز به کار جشنواره فیلم های نان

جشنواره بین المللی فیلم «های نان» با حضور ایران گشایش یافت

دومین جشنواره بین المللی فیلم «های نان» چین با حضور فیلمسازانی از بیش از 80 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از امروز دوشنبه آغاز بکار کرد.

در این دوره از جشنواره، از میان هزار فیلمی‌که از ۸۰ کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بودند در نهایت۱۳ فیلم برای بخش اصلی جشنواره به منظور رقابت بر سر جایزه نارگیل طلایی انتخاب خواهند شد این فیلم‌ها از کشورهای چین، مصر، قطر، لبنان، مکزیک، انگلستان، رومانی، فرانسه، آمریکا و ایتالیا هستند.

فیلم های شرکت کننده در این دوره از جشنواره در سه بخش فیلم بلند، کوتاه و مستند برای به دست آوردن جایزه نارگیل طلایی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

«ایزابل هوپرت» بازیگر فرانسوی که بارها برنده بهترین جایزه بازیگر زن در جشنواره‌های بین المللی فیلم کن، ونیز، برلین و جایزه سزار فرانسه (CSAR) بوده است، ریاست هیات داوری جایزه نارگیل طلایی این جشنواره را بر عهده دارد.

«اصغر فرهادی» کارگردان سرشناس ایرانی به همراه سینماگرانی از هنگ کنگ، ژاپن و فرانسه در نشست های تخصصی این دوره از جشنواره تجارب خود را با مخاطبان جشنواره به اشتراک خواهند گذاشت.

«شن‌های شیونگ» رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین در آیین گشایش این جشنواره گفت: با توجه به آنکه این جشنواره به ابتکار استان «های نان» و همچنین رادیو و تلویزیون مرکزی چین برگزار می‌شود، ما تمام توان خود را برای فراهم کردن جدیدترین فناوری‌ها و برگزاری هر چه بهتر جشنواره به کار خواهیم بست.

دومین جشنواره فیلم «های نان» به مدت یک هفته و تا 18 آذر در شهر ساحلی سانیا برگزار می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما