امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۰۵- ۰۶:۲۵ - مشاهده: ۱۲۴

گشایش دفتر یادبود شهادت رئیس جمهور محترم و وزیر محترم امور خارجه

پس از وقوع سانحه دردناک سقوط بالگرد و شهادت  سید محرومان ریاست محترم جمهور آیت‌الله رئیسی، دکتر امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه و دیگر همراهان ایشان؛ دفتر یادبود این واقعه تلخ مورخ 2 و 3 خردادماه سال جاری به مدت دو روز در نمایندگی پکن گشایش یافت.

طی این دو روز 103 تن از سفراء ؛ دیپلمات‌های ارشد کشورها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی با حضور در نمایندگی و امضای دفتر یادبود، تسلیت خود را با دولت و مردم ج.ا.ایران ابراز داشتند آقای لی خونگ جونگ معاون اول کنگره ملی خلق چین بهمراه هیات بلند پایه همراه از وزارت امور خارجه و کمیسیون توسعه و اصلاحات، جای جون نماینده ویژه چین در امور خاورمیانه برای عرض تسلیت و امضای دفتر در محل نمایندگی حاضر گردید که طی آن ملاقاتی با سفیر محترم انجام گرفت. 

آقای یانگ فامینگ رئیس انجمن اسلامی چین نیز به همراه هیاتی از این انجمن در مراسم گشایش دفتر یادبود شرکت نمود.از دیگر شخصیت های مهم چینی که در این مراسم حاضر شده اند می‌توان به معاون انجمن دائوئیسم چین، نمایندگان انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی و نمایندگان فدراسیون زنان چین اشاره کرد.  

رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در چین، دبیرکل بوآئو، سفرای روسیه، آذربایجان، عراق، مغولستان، الجزایر و سفارت بولیوی،  استاندار گانسو، رئیس مرکز ایرانشناسی دانشگاه زبان و فرهنگ پکن، رئیس مرکز مطالعات ایران دانشگاه یون‌نان و اندیشکده تایخه  اقدام به ارسال نامه و یادداشت تسلیت نمودند.

لازم به ذکر است پیش از این رئیس جمهور، وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه و وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و رئیس انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی پیام‌های مکتوب تسلیت بعنوان مسئولین متناظر ج.ا.ایران ارسال کرده اند. همچنین، جانگ گوچینگ معاون نخست وزیر چین در راس هیاتی 17 نفره در مراسم تشییع پیکر شهیدان رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان شرکت نمود.

یادآور می‌گردد معاون اول کنگره ملی خلق چین لی خونگ جونگ که از مقامات رده بالای دفتر سیاسی حزب نیز بشمار می‌رود در روز 4 خرداد ماه پس بصورت جداگانه و طی تشریفاتی خاص با حضور در سفارت، ضمن امضای دفتر یادبود و ابراز مراتب تسلیت خود، ملاقاتی با سفیر ج.ا.ایران در چین نیز به انجام رساند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما