امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۲۵- ۱۴:۱۱ - مشاهده: ۱۸۸

«شکوه ایران باستان» به شانگهای رسید

نمایشگاه شکوه ایران باستان که پیش از این در شهر پکن چین برگزار شد، مورخ 23 خرداد ماه 1403 با شرکت جناب آقای ضرغامی وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مراسمی ویژه در موزه شهر شانگهای افتتاح شد.

 در این مراسم آقای ضرغامی طی نشستی مطبوعاتی با حضور رسانه‌های مطرح چینی به معرفی نمایشگاه و نمایش بیش از ۲۰۰ شی تاریخی نفیس ایرانی از حدود سه هزار سال پیش تا دوران صفویه پرداخت و ابراز امیدواری نمود نمایشگاه یاد شده در تعامل مردم با مردم، شناخت هرچه بهتر مردم دو کشور از یکدیگر و توسعه گردشگری تاثیر بسزایی ایفا نماید.  همچنین، وزیر میراث فرهنگی با معرفی کتاب این نمایشگاه که به زبان چینی منتشر شده است از مخاطبان چینی دعوت کرد علاوه بر بازدید از نمایشگاه در معرفی هر چه بیشتر آن به قشرهای مختلف مردمی تلاش نمایند.

رئیس موزه ملی ایران،  سفیر ج.ا.ایران در چین، سرکنسول ایران در شانگهای، رئیس موزه شانگهای، مقامات محلی، دیپلمات‌های کشورهای خارجی، اصحاب رسانه و برخی اینفلوئنسرهای چینی از جمله حاضرین در مراسم افتتاحیه بودند.

نمایشگاه شکوه ایران باستان حدود چهار ماه در شهر شانگهای دایر خواهد بوداین نمایشگاه با همکاری وزارت میراث فرهنگی، موزه ملی، سفارت ج.ا.ایران در پکن و  سرکنسولگری ایران در شانگهای برقرار شده است و پیش از این نیز حدود چهار ماه در مجموعه کاخ موزه شهر پکن برگزار شد.

در دوره قبلی برگزاری نمایشگاه، شکوه ایران باستان در صدر عناوین خبری و فضای مجازی چین قرار داشت.پیش بینی می‌شود استقبال مردم شانگهای از این رویداد فرهنگی نیز بسیار بالا و ویژه باشد

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما