امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۰۵- ۰۶:۱۶ - مشاهده: ۱۹۰

برگزاری مجلس ترحیم شهدای خدمت توسط انجمن اسلامی چین

برگزاری مجلس ترحیم شهدای خدمت توسط انجمن اسلامی چین

پس از وقوع سانحه جانسوز منجر به شهادت شهید جمهور آیت الله رئیسی و دیپلمات مجاهد جناب دکتر امیرعبداللهیان، عصر روز پنجشنبه مورخ 3 خرداد ماه سال جاری مراسم ترحیم و یادبود شهدای خدمت به میزبانی انجمن اسلامی چین در ساختمان مرکزی انجمن واقع در پکن برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر قرائت قرآن از سوی مسلمانان چینی،  طلب علو درجات برای شهدای سانحه و سایر آیین و آداب معمول، یانگ فامینگ رئیس انجمن اسلامی چین در سخنانی به دیدار جناب آقای رییسی با مسلمانان چین در سال 1401 در مسجد دونگ‌سه پکن و سخنان گرم ایشان اشاره کرد و سفر مزبور را بسیار خاطره انگیز دانست که فصل جدیدی در روابط دو کشور و مسلمانان ایران و چین رقم زد. وی مجددا ضایعه فقدان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان را از طرف خود و جامعه مسلمانان چین عمیقاً تسلیت گفت و مراتب همدردی خویش را ابراز نمود.

محسن بختیار سفیر ج.ا.ایران در چین  نیز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر بابت برگزاری مجلس یادبود از سوی انجمن، ضمن تاکید بر  سفر تاریخی آیت الله رییسی به چین در سال ۱۴۰۱ و تاثیر آن در توسعه روابط دو کشور، دیدار یادشده آیت‌الله رییسی با مسلمانان چین در مسجد دونگ‌سه که در آن زمان بازتاب بسیار مثبتی در محافل رسانه ای چین داشت را بسیار پر اهمیت دانست و اهتمام ایشان و دکتر امیرعبداللهیان نسبت به توسعه روابط با چین را خاطرنشان کرد. همچنین، از پیام‌های تسلیت و ابراز همدردی مقامات چینی از جمله رییس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور و همچنین ابراز احساسات در فضای رسانه‌ای ، مجازی و افکار عمومی این کشور تقدیر و تشکر نمود.

شایان ذکر است رئیس انجمن اسلامی چین در همان روز با حضور در محل نمایندگی دفتر یادبود شهدای خدمت را به امضا رساند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما