امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۱۵- ۰۸:۵۵ - مشاهده: ۱۸۷

نشست هم اندیشی استادان و محققان ایرانی مقیم چین با حضور سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران

نشست هم اندیشی استادان و محققان ایرانی مقیم چین با حضور سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در روز پنجشنبه 2 می 2024 مصادف با 13 اردیبهشت 1402، به صورت مجازی برگزار شد. در این جلسه جناب آقای دکتر بختیار سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران دیپلمات های نمایندگی و جمعی از استادان و پژوهشگران ایرانی مقیم چین حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، جناب آقای دکتر بختیار سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در چین، ضمن خوشامد گویی به استادان و پژوهشگران ایرانی حاضر در جلسه، سالروز بزرگداشت مقام شامخ استاد و معلم را خدمت استادان حاضر در جلسه تبریک گفت و برای تمام معلمان و استادان آرزوی موفقیت روزافزون در زمینه اعتلای دانش و فناوری را بیان فرمودند.

در ادامه هشت تن از استادان برجسته ایرانی حاضر در دانشگاه‌های چین به بیان نقطه نظرات خویش در حوزه، تبیین برنامه‌های آموزش زبان فارسی، دریافت پروژه‌های مشترک و گسترش همکاری دانشگاه‌های برتر ایران با دانشگاه‌های چین، ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک، گسترش تبادلات استاد و دانشجو، لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی، تسهیل فرآیند دعوت از اساتید ایرانی، پیگیری گسترش همکاری‌های علمی و فناوری و ایجاد مکانیزم های همکاری دانشگاه و صنعت بحث و گفتگو کردند.

در پایان نشست، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حضور استادان و پژوهشگران و بیان نکات ارزشمند و کاربردی ایشان، با اشاره به ظرفیت های موجود در تبادلات دو کشور ایران و چین، بر تعریف طرح های پژوهشی کاربردی، گسترش همکاری‌های مراکز علمی و تحقیقاتی بین دو کشور، توسعه شبکه ارتباطی پژوهشگران مقیم شرق، افزایش میزان اعزام اساتید ایرانی، بهره مندی از پتانسیل شرکت های دانش بنیان، و افزایش مدت اعتبار زمان گذرنامه‌ها تاکید و دستورات و توصیه‌هایی را به مسئولان مربوطه حاضر در جلسه ابلاغ کردند. همچنین ایشان اظهار داشتند، امید است با برگزاری مستمر این گونه جلسات زمینه همکاری‌های علمی و هم افزایی توانمندی‌های علمی استادان و پژوهشگران ایرانی و هر چه بیشتر فراهم شود. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما