امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۱۶- ۰۸:۵۹ - مشاهده: ۲۰۵

مصاحبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با برنامه «گفتگو با رهبران جهان Talk with World Leader» شبکه تلویزیونی فونیکس

محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با شبکه تلویزیونی فونیکسPhoenix TV  و برنامه «گفتگو با رهبران جهان Talk with World Leader» مصاحبه‌ای درخصوص برنامه جامعه همکاری ایران و چین، روابط فرهنگی دو کشور، نمایشگاه شکوه ایران باستان، عملیات وعده صادق و دفاع مشروع ج.ا.ایران در برابر تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه، موضوعات منطقه‌ای و حوادث دریای سرخ بعمل آورد. برنامه گفتگو با رهبران جهان شبکه فونیکس از معتبرترین برنامه‌های خبری در چین بشمار می‌رود و بسیاری از سفرای مقیم، محققان و اساتید بین‌المللی حوزه‌های گونان علم و فناوری، اندیشمندان، مدیران و روسای شرکت‌های معتبر جهانی و سایر مهمانان سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و مطالعاتی در این برنامه شرکت می‌کنند.

مصاحبه در دو بخش موضوعات بین‌المللی و دوجانبه انجام شد. دربخش نخست چرایی عملیات وعده صادق، مواضع صریح ج.ا.ایران، اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور متعاقب اقدام جنایتکارانه رژیم اسرائیل، اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد اتفاق ایذایی اصفهان توسط رژیم صهیونیستی و سرریز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه است در دریای سرخ مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در بخش دوم مصاحبه نحوه اجرای توافقات سران و برنامه‌های اقدام و اجرایی‌سازی برنامه جامع همکاری بین دو کشور بر مبنای اسناد امضا شده مورد بررسی قرار گرفت. همچنین به توامندی‌ها و ظرفیت های منطقه سین کیانگ در چین اشاره شد. در پایان مصاحبه توضیحاتی درخصوص برگزاری نمایشگاه شکوه ایران باستان در کاخ موزه شهر ممنوعه از اوایل سال 2024 ارائه شد  سفیر ج.ا.ایران ضمن اشاره به قرابت فرهنگی ایران و چین،  این نمایشگاه را بی سابقه‌ترین رویداد فرهنگی بین دو کشور عنوان نمود که از استقبال بسیار خوبی از طرف مردم چین مواجه شده  و در فضای رسانه‌های و فجازیاین کشور انعکاس گسترده‌ای داشته است. همچنین اعلام شد مذاکره با مسئولین سایر شهرهای چین جهت برگزاری نمایشگاه در جریان است و تلاش بر این است بواسطه این نمایشگاه مردم چین با مشترکات فرهنگی دو کشور بیش از گذشته آشنا شوند. محسن بختیار در پایان مصاحبه از مردم فهیم و فرهنگ‌دوست چین برای بازدید از این نمایشگاه دعوت بعمل آورد.

شبکه فونیکس در چین بیش از 500 میلون بیننده در سرتاسر جهان دارد و مصاحبه یاد‌شده طبق اعلام مسئولین شبکه بیش از بیست و دو میلیون و چهارصد هزار بازدید در زمان پخش داشته است.

                                                                                                                                  https://phtv.ifeng.com/channel/interview/1551183

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما